الکتروموتورها در زمان راه اندازی در حدود 5 تا 7 برابر جریان نامی خود از شبکه برق دریافت می کنند. البته به مدت محدود و این موجب می شود که ولتاژ شبکه دارای افت شدید گردد و این عامل باعث ضعیف شدن نور سیستم روشنایی می گردد.

جندین عیب می تواند در عدم راه اندازی الکتروموتور دخیل باشد ولی یکی از شایع ترین علل کلید گریز از مرکز (کلاچ) می باشد؛ یعنی به درستی عمل نمیکند در نتیجه سیستم راه انداز موتور تکفاز یا همان سیم پیچ کمکی وارد مدار نشده و موتور شروع به حرکت نمی کند.

همانطور که می دانیم در الکتروموتور ها جهت تکیه گاه شافت در قسمت درب جلو و درب عقب آن بلبرینگ های گوناگون استفاده می گردد. ساختار این بلبرینگ ها به گونه ای می باشد که بعضا نیاز به گریس کاری دوره ای دارد در نتیجه عدم رعایت این سرویس ساچمه های درون بلبرینگ ساییده شده و باعث ایجاد صدا و لرزش می گردد و در صورت ادامه ی کار موتور امکان انحراف روتور از جایگاه خود وجود دارد و در نتیجه باعث سوختگی سیم پیچ می گردد (پس بهتر است برای موتور توسط افراد متخصص سرویس دوره ای انجام شود).

الکتروموتور وسیله ای است که نیروی الکتریکی را تبدیل به نیروی مکانیکی می کند در نتیجه در این فرآیند تبدیل انرژی تلفاتی نیز وجود دارد. الکتروموتور هایی که دارای بازدهی بیشتر باشند که کمترین تلفات را در این فرآیند داشته باشند. غالبا این تلفات در قسمت روتور استاتور تبدیل به نیروی حرارتی (گرما) می شوند و باعث داغ شدن موتور می شود.به همین دلیل جهت انتخاب الکتروموتور برای دستگاه ها باید دقت فراوان گردد تا از بروز چنین مشکلاتی پیشگیری شود.